Friday, September 15, 2023

Laporan Perjumpaan Unit Beruniform Bil.7/12 (2023/2024)

Tarikh  : 13 September 2023

Hari     : Rabu

Masa   : 12:20 tengah hari hingga 2:20 petang

Antara aktiviti unit beruniform pada minggu ini adalah pemilihan peserta kawad kaki. Semua guru penasihat unit beruniform yang telah ditugaskan, telah membuat pilihan. Seramai 31 orang murid yang akan terlibat dalam kawad kaki bagi setiap unit. Ahli yang tidak terlibat dengan latihan kawad kaki, mereka telah disediakan aktiviti seperti mengemas fail (Pandu Puteri Tunas), menghasilkan kraf menggunakan batang aiskrim (PPIM), brain puzzle (TKRS), latihan ikatan buku sila (BSMM) dan nyanyian lagu-lagu rakyat (Pengakap).

    Kehadiran murid pada minggu ini sedikit berkurangan atas sebab ada murid yang bersekolah agama, menduduki gerak gempur PSRA dan percubaan UPKK. Berikut adalah gambar-gambar yang sempat dirakam oleh guru penasihat unit beruniform masing-masing semasa murid menjalankan aktiviti:

Pengumuman

Lokasi Perjumpaan

PERSATUAN BULAN SABIT MERAH MALAYSIA

PENGAKAP

PERGERAKAN PUTERI ISLAM MALAYSIA

PANDU PUTERI TUNAS

TUNAS KADET REMAJA SEKOLAH

Semua aktiviti pemilihan dan latihan kawad kaki, berjalan lancar. Begitu juga dengan aktiviti-aktiviti sampingan yang lain juga berjalan dengan suasana yang menyeronokan oleh guru-guru penasihat untuk murid-murid. Semoga ilmu yang disampaikan oleh guru kepada semua murid pada perjumpaan kali ini dapat memberi manafaat yang baik kepada murid pada masa akan datang.


Disediakan oleh:

Astina binti Mahad Nor

Setiausaha Kokurikulum SKTPP

No comments:

Post a Comment