Tarikh: 16 Oktober 2021
Masa: 8.30 pagi - 9.30 pagi
1. Kehadiran Guru:
Kelab/Persatuan |
Guru Penasihat |
Bahasa Melayu |
Nur Zakiah binti Md
Diat. Azlina binti Mat Isa, Siti Rabiaah bt Mohammad, Norli binti Hassan,
Afandi bin Mat Zain, Shurhama binti Ahmad, Mohamad Hasbullah bin Zainal
Abidin, Hafiz Safwan, Junaidah binti Rus |
Bahasa Inggeris |
Parimala a/p Vengadaslam, Nur Malisha binti Omar, Nur-Azura binti
Mustapa, Saifullah bin Mat Saupi, Ranjinya/p Rajah, Rosmizawati binti Yusub
dan Amalina binti Ab Hamid, Nur Murni binti Andullah |
Bahasa Arab |
Umi Nazrah binti Saharoni, Safinatunajakh binti Mat Som , Zurilazman
bin Abdullah, Ahmad Zubair bin Muhammad Taib, Nasirah binti Taib, Zalina
binti Ismail, Abdul Hafiz bin Abd Halil |
Agama Islam |
Ahmad Mustafid bin Mat
Sharif, Mohd Ishak Shairazi bin Mohd Sauzi, Syed Farhan Hanafi bin Syed
Abdullah, Mohd Hadri bin Ag Idris, Nur Wahidatuldinah binti Hassan, Nur
Azizati binti Ahmad, Nurzainon binti Mohd Razali, Ummu A'thiah binti Hashim. |
Komputer |
Arnny Yusnita binti Md
Enarji, Halijah binti Mihat, Nurazlin binti Mat Nur, Ahmad Zunaidi bin
Jinalabin, Rohani binti Mansor, Maizara binti Mahat, Arjunawati binti Nuze, Hafiz bin Md. Noor |
Pencegahan Jenayah |
Suriana binti
Salim@Nanyan, Ahmad Junaidi bin Abdullah, Mohd Rusydan bin Ismail, Noriza
binti Md Nor, Khairiah binti Razali, Komagal a/p Kunaisekaran, Noor Ayuni
binti Ab Fatah, Hj.Tarmiji bin Sabali |
Kebudayaan |
Wan Rosmawati bt Wan
Ibrahim Rosmawati bt Md Desa Nurliza Bt Ab Rahman Muhammad Fakhrul Hafiz bin
Awang Nur ziani Bt Zubir Rusmami bin Rusli Nor Amirulfitri bin Othman Zabedah
bt Othman Siti Maziah Bt Ahmad Tajuddin |
Kerjaya |
Roseniza binti Setapa, Rozimah binti Yaakob, Noor Hanawati Alinda
binti Abdul Taib Puruji, Nor Arzah binti Husin, Nor Saadah binti Ab Halim,
Noor Azlinda binti Kasmin, Hastipa@Zaitun binti Mat Daud, Juli binti Mahbah, |
Rukun Negara |
Zailezah binti sadri, Roslinda binti Mansor, Mazzaini binti Muda, Nor
Latipah binti Che Yusoff, Nik Rosmaliza binti Nik Hussien, Nor Maziah binti
Abd Malek, Norhidayu binti Sadri |
Doktor Muda |
Claudia Jacqueline Charles Nelson, Fatin Huzaikka binti Abdul Aziz,
Fadhilah binti Talib, Nor Rafini binti Othman, Norazah binti Mohd Ali,
Norazian binti Mat Anuar, Norinna binti Mohamed, Nornadzirah binti Ab Rahim
dan Syahirah binti Tumar |
Sains Teknologi |
Nor Hanim binti Ismail, Norsiah binti Mohd Noor,Wan Mohd Roswandy bin
Wan Ibrahim, Parimala a/p Panni, Nor Holwani binti Yahaya, Nazahiyah binti Ab
Rahman, Julaili binti Onian, Azwane binti Adnan dan Wan Mohd Faizol bin Wan
Mat |
SPBT |
Azwani binti Mohamed
Noordin @ Noordin Jamunarani a/p Bhoja Rajan, Siti Aisah binti Hanafi,
Musaliha binti Mustafa, Jamilah binti Mohd Yusof, Aizil Hasyimi bin Abdul
Rahman , Nor Azian binti Ahmad, Norazmira binti Kadirun |
Muzik |
Norliza bt Ali, Nurul Izziani bt Mohd Latifi, Norbaizura bt Nordin,
Zaleha bt Sitam, Azizah bt Abd Hamid, Norhana bt Nordin, Suphasara a/P Airak,
Nurul Hanani binti Ahmad Kamal |
2. Kehadiran Murid
Kelab/Persatuan |
Dalam Talian |
Luar Talian |
Tidak Ikuti |
Bahasa Melayu |
0 |
1 |
75 |
Bahasa Inggeris |
0 |
2 |
80 |
Bahasa Arab |
0 |
5 |
72 |
Agama Islam |
0 |
1 |
76 |
Komputer |
0 |
1 |
77 |
Pencegahan Jenayah |
0 |
2 |
79 |
Kebudayaan |
0 |
0 |
67 |
Kerjaya |
0 |
13 |
57 |
Rukun Negara |
0 |
3 |
64 |
Doktor Muda |
0 |
1 |
78 |
Sains Teknologi |
0 |
2 |
78 |
SPBT |
0 |
2 |
73 |
Muzik |
0 |
1 |
78 |
Jumlah Murid Yang
Mengikuti Aktiviti : 34/989 (3%)
Jumlah Murid Yang
Tidak Mengikuti Aktiviti: 955/989 (97%)
3. Laporan Aktiviti:
Perjumpaan aktiviti Kelab dan Persatuan pada
kali keempat ini dilaksanakan seperti yang dirancang. Aktiviti Kokurikulum yang dijalankan pada kali
ini secara luar talian. Guru-guru penasihat menggunakan aplikasi Google
Classroom, Telegram, dan Google Form. Walaupun aktiviti ini dirancang
dengan baik, namun kehadiran murid-murid agak kurang memuaskan. Pada masa
yang sama juga Unit Kokurikulum mengadakan Kursus Kepimpinan Kokurikulum 2021.
Seramai 130 orang menyertai kursus tersebut. Penyelaras Kursus Kepimpinan Kokurikulum
kali ini adalah Persatuan Bahasa Arab dan Kelab Kerjaya. Tahniah diucapkan!
Berikut adalah laporan yang disediakan oleh guru penasihat kelab/persatuan:
KELAB/PERSATUAN |
LAPORAN GURU BERTUGAS |
Bahasa Melayu |
1.Maklumat berkaitan aktiviti Kelab Bahasa Melayu secara offline telah dimaklumkan melalui Telegram dan Google Classroom. 2.Murid mula membuat
aktiviti yang dirancang iaitu menjawab soalan kuiz. 3.Murid berkongsikan
gambar-gambar ketika membuat aktiviti secara offline. 4.Murid juga berkongsi
gambar markah daripada kuiz yang dibuat, di platform Telegram. 5.Murid mengisi kehadiran
dalam link yang telah diberikan. 6.Guru penasihat kelab
berinteraksi di dalam Telegram bersama murid untuk membantu murid jika
terdapat masalah. |
Bahasa Inggeris |
1.Seramai 12 orang ahli
persatuan Bahasa Inggeris dan 9 orang guru penasihat telah menjalankan
aktiviti secara atas talian pada hari ini. 2.Aktviti yang dijalankan ialah Spot The Difference atau kenal pasti perbezaannya. a) Murid bermain 'game' secara atas talian. b) Murid berkongsi gambar mereka di dalam Telegram. 3.Secara keseluruhan
perjumpaan pada kali ini berjalan lancar dan semua ahli memberi respon yang
baik. Cuma jumlah kehadiran agak menurun sedikit. |
Bahasa Arab |
1.Aktiviti dijalankan
platform Telegram. 2.Guru-guru pembimbing
ramai yang terlibat dengan Kursus Kepimpinan Kokurikulum. 3.Murid menjawab soalan di
Google Form. |
Agama Islam |
1.Guru penasihat memberikan
pautan kuiz dalam Telegram. 2.Murid menjawab kuiz dalam
Google Form yang disediakan, 3.Murid mengisi kehadiran
dalam link yang diberikan penyelaras 4.Murid menghantar gambar semasa menjawab kuiz ke Telegram 5.Kehadiran murid kurang memuaskan. |
Komputer |
1.Guru memberi link
kehadiran kepada ahli Kelab Komputer. 2.Guru penasihat memberi
kuiz kepada ahli kelab Komputer melalui Google Form yang diberi. 3.Guru penasihat
mengharapkan murid dapat menjawab kuiz melalui Google Form dengan betul. 4.Hanya 1/77 orang murid
yang melibatkan diri dalam aktiviti pada kali ini. |
Pencegahan Jenayah |
1.Guru penasihat
memaklumkan perjumpaan dalam aplikasi telegram dan Google Classroom. 2.Guru penasihat memaparkan pautan video tentang tajuk minggu ini iaitu Buli. https://youtu.be/KihsCh2RYg8 https://youtu.be/iXd5iOCG0xE 3.Murid menjawab kuiz dalam Wordwall yang disediakan. https://wordwall.net/resource/22994682 4.Murid mengisi kehadiran
dalam link yang diberikan oleh penyelaras. 5.Murid menghantar gambar
semasa menjawab kuiz ke telegram. 6.Guru penasihat meminta
murid memaparkan hasil kerja dalam Google Classroom. 7.Guru penasihat membuat laporan
perjumpaan kali ini dalam form yang disediakan. |
Kebudayaan |
1.Guru penasihat memberi
makluman kepada ahli kelab melalui aplikasi Telegram. Makluman aktiviti
minggu ini dijalankan secara Google Form. 2.Penyelaras memasukkan
link kehadiran untuk diisi oleh murid murid. 3.Memulakan majlis dengan
bacaan doa. Tajuk aktiviti minggu ini
ialah Permainan Tradisional. 4.Guru penasihat
memperkenalkan tajuk melalui pautan video yang telah disediakan. Murid-murid dikehendaki menonton video melalui pautan berikut : 📍 https://www.youtube.com/watch?v=AUVcHpLlmK 4. Aktiviti seterusnya
ialah menjawab soalan kuiz berdasarkan video yang dipertontonkan tadi melalui
pautan berikut : 📍https://forms.gle/az6vu7JDdDmz3uM26
5.Nama pemenang akan dipilih dan akan diumumkan pada perjumpaan terakhir Kelab Kebudayaan ini. 6.Perjumpaan berakhir
apabila murid-murid telah menghantar gambar rakaman mereka menjalankan
aktiviti di rumah. |
Kerjaya |
1.Guru penasihat memberikan
pautan kuiz. Murid menjawab kuiz dalam Google Form yang disediakan. 2.Murid mengisi kehadiran
dalam link yang diberikan penyelaras 3.Murid menghantar gambar
semasa menjawab kuiz ke Telegram. 4.Guru penasihat membuat
laporan perjumpaan kali ini dalam form yang disediakan |
Rukun Negara |
1.Guru memberi link
kehadiran kepada ahli kelab Rukun Negara. 2.Guru penasihat memberi
kuiz kepada ahli kelab Rukun Negara melalui Google Form yang diberi. 3.Murid dapat menjawab kuiz
melalui Google Form dengan betul. 4.Hanya 7/68 orang murid
yang melibatkan diri dalam aktiviti pada kali ini. |
Doktor Muda |
1.Guru penasihat
memaklumkan perjumpaan bil 4/5 melalui aplikasi Telegram. 2.Ahli Kelab Doktor Muda
membaca info pertolongan cemas yang dimuat naik oleh guru penasihat melalui
aplikasi Telegram dan Google Classroom. 3.Ahli Kelab Doktor Muda
menjawab Kuiz Pertolongan Cemas secara atas talian menggunakan aplikasi
Google Form yang disediakan. 4.Ahli Kelab Doktor Muda
mengisi kehadiran menggunakan pautan yang diberikan oleh penyelaras. 5.Ahli Kelab Doktor Muda
menghantar/berkongsi gambar semasa |
Sains Teknologi |
1.Guru penasihat
memaklumkan perjumpaan dalam aplikasi Telegram dan Google Classroom. 2.Guru penasihat
menyediakan nota dan video aktiviti di dalam Google Classroom dan menyalin
pautan kepada murid. 3.Guru penasihat telah
menyediakan kuiz bagi menguji kefahaman murid. Murid menjawab kuiz dalam
Google Form yang disediakan. 4.Murid mengisi kehadiran
dalam pautan yang diberikan oleh penyelaras. 5.Murid menghantar gambar
semasa menjawab kuiz ke Telegram. 6.Guru penasihat meminta
murid memaparkan hasil kerja dalam Google Classroom. 7.Guru penasihat membuat
laporan perjumpaan kali ini dalam form yang disediakan. |
SPBT |
1.Guru penasihat
memaklumkan kepada murid perjumpaan pada minggu ini adalah offline melalui
Google Classroom dan Telegram. 2.Penyelaras memberikan
pautan borang kehadiran untuk diisi oleh murid sebagai rekod kehadiran murid.
Kenali dan Hargai Buku Teks
Anda' adalah tajuk pada minggu ini. 5 cara menjaga dan menyayangi buku teks
adalah fokus utama pada minggu ini. Kefahaman murid-murid
tentang aktiviti hari ini telah diuji melalui 2 Kuiz iaitu Quizizz dan Wordwall yang disediakan oleh guru penasihat. 3.Murid berkongsi gambar
dan hasil tugasan (markah kuiz) mereka dalam aplikasi Telegram. |
Muzik |
1.Guru penasihat
memaklumkan perjumpaan dalam aplikasi Telegram dan Google Classroom. 2.Guru penasihat memaparkan
pautan video tentang lagu kanak-kanak kepada murid. 3.Murid menjawab kuiz dalam Google Form yang disediakan. 4.Murid mengisi kehadiran
dalam link yang diberikan oleh penyelaras. 5.Murid menghantar gambar
semasa menjawab kuiz ke Telegram. 6.Guru penasihat meminta
murid memaparkan hasil kerja dalam Google Classroom. 7.Guru penasihat membuat
laporan perjumpaan kali ini dalam form yang disediakan. |
Kelab Pencegahan Jenayah |
Kelab Komputer |
No comments:
Post a Comment